دبی با هدف رونق گردشگری مالیات ۳۰ درصدی نوشیدنی‌های الکلی را حذف کرد

فروشندگان می‌گویند هیچگاه قیمت‌ها تا این حد پایین نبوده است

خارجی‌های مقیم امارات که بخش عمده‌ای از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند از قوانین جدید دبی استقبال خواهند کرد-KARIM SAHIB / AFP

دبی از آغاز سال جدید میلادی با هدف رونق گردشگری مالیات ۳۰ درصدی نوشیدنی‌های الکل را حذف کرد.

این قانون و لغو کارمزد مجوز استفاده از الکل از اول ژانویه ۲۰۲۳ به اجرا در آمده است و تازه‌ترین اقدامی است که امارات متحده عربی در مسیر  آزادسازی محدودیت‌ها انجام داده است تا دبی را به مکانی جذاب‌تر برای گردشگران و تجار و صاحبان سرمایه تبدیل کند. دبی از سال ۲۰۱۹ تسهیل بیشتر قوانین مربوط به نوشیدنی‌های الکلی را آغاز کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امارات و عربستان سعودی از جمله کشورهای منطقه به‌شمار می‌روند که با هدف کاهش وابستگی به درآمد نفتی، در حال ایجاد فضایی مطلوب برای سرمایه‌گذاران خارجی‌ و گردشگران بین‌المللی‌اند.

امارات بخش خدمات و مالی را نیز مورد توجه قرار داده است. عربستان سعودی هم علاوه بر سرمایه‌گذاری بر توسعه صنایع دیگر در حال گسترش گردشگری است.

مونیکا مالیک، اقتصاددان در بانک بازرگانی ابوظبی بر این باور است که اقدام جدید دبی در تقویت بخش گردشگری و هتل‌داری موثر خواهد بود. فایننشال‌تایمز به نقل از او گزارش داد که خارجی‌های مقیم امارات که بخش عمده‌ای از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند نیز از قوانین جدید دبی استقبال خواهند کرد.

این روزنامه بریتانیایی به نقل از فروشندگان نوشیدنی‌های الکلی در دبی گزارش داد که قیمت‌ها هیچگاه به این اندازه پایین نبوده است.

بیشتر از جهان